یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

بهترین افزونه (پلاگین) سئو وردپرس ، Yoast یا All in one Seo یا Seo Framework

۲۰۸ بازديد
وردپرس در بیش از 30٪ از تمام وب سایت های سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از سئو سایت وردپرس - بهینه سازی موتورهای جستجو – شما می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایتتان به راحتی توسط موتورهای جستجو یافت می شود. سرعت و محتوای مناسب، دو عامل مهم برای بهبود نتایج جستجو برای سایت شما هستند. افزونه های سئو به شما در این راه کمک می کنند، به همین دلیل جای تعجبی نیست که پلاگین های سئو در وردپرس روز به روز درحال گسترش هستند و در طراحی سایت وردپرس بسیار مورد استفاده اند. زمان آن رسیده که نگاهی انتقادی به مشهورترین پلاگین های سئو در بازار داشته باشیم!  

سه افزونه برتر سئو وردپرس کدامند ؟

در حال حاضر دهها افزونه سئو برای وردپرس وجود دارد. با این حال برخی از آن ها به راحتی نصب نمی شوند یا ویژگی های محدودی دارند. لیست زیر شامل پلاگین هایی است که بیش از 50 هزار بار نصب شده و مرتبا در حال به روزرسانی هستند. این پلاگین ها عبارتند از:
  1. Yoast SEO
  2. The SEO Framework
  3. All in One SEO Pack
 

افزونه سئو وردپرس سئو یواست Yoast SEO

Yoast SEO در سال 2010 معرفی شد و در بیش از 5 میلیون وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. این پلاگین توسط شرکت هلندی Yoast توسعه یافته است و در حال حاضر پیشرو در بازار پلاگین های سئو است. پلاگین Yoast SEO بسیار جامع است و دارای توابع متعددی است که می توان از آن ها به صورت رایگان استفاده کرد. نسخه گسترده تر نیز برای کسانی که به دنبال ویژگی های بیشتر، مانند پشتیبانی از کسب و کارهای محلی هستند در دسترس است. این پلاگین برای کاربران تازه کار وردپرس و همچنین مخاطبان وبسایت های مختلف بسیار محبوب است. با این حال برخی ترجیح می دهند از پلاگین های دیگری که در ادامه توضیج می دهیم استفاده کنند.  

ویژگی های پلاگین یواست Yoast SEO

SEO Yoast انعطاف پذیری زیادی در مورد عناوین و متا توضیحات دارد و راهنمایی های قابل توجهی در مورد مطالب مختلف را ارائه می دهد. مثلا به شما می گوید آیا این متن قابل خواندن است یا خیر (خوانایی)، آیا حاوی لینک هست یا خیر و همچنین چگونگی و میزان استفاده از کلمات کلیدی و بسیاری از موارد دیگر را به شما نشان می دهد. این تنظیمات به صورت پیش فرض در این پلاگین وجود دارند. یکی دیگر از ویژگی های محبوب Yoast عبارت است از: نقشه های XML و breadcrumbs که این ویژگی به کاربران امکان می دهد به راحتی به صفحات بالاتر حرکت کنند.  

Yoast آنالیسیز (تحلیل گر)

با این حال، مهمترین ویژگی سئو Yoast، تجزیه و تحلیل محتوا است. خواندن متن و راهنمایی به صورت خودکار و به این صورت ارائه می شود، مثلا:
  • از کلمه کلیدی در یک عنوان استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی را در پاراگراف آخر قرار دهید.
  • و غیره...
این راهنمایی ها به خصوص برای نویسندگان تازه کار بسیار آموزنده هستند. ویژگی های این پلاگین در یک نگاه
  • Title and meta descriptions (عنوان و توضیحات متا)
  • Content & SEO analysis (آنالیز محتوا و سئو)
  • XML Sitemaps (نقشه سایت)
  • Breadcrumbs
  • Cornerstone content
  • Google Search Console
  • Bulk editor
  • Canonical URLs
 

نقطه ضعف افزونه یواست yoast seo

پنل تنظیمات این پلاگین تا کنون تغییرات زیادی داشته است. همچنین بنرهای تبلیغاتی مختلفی برای کاربر به نمایش در می آید که ممکن است آزار دهنده باشد. در نسخه Premium این مشکلات وجود ندارد، اما برای نسخه های رایگان، چنین مواردی به چشم می خورد.     نتیجه گیری: پلاگین Yoast SEO  مناسب برای تازه کارها Yoast SEO یک پلاگین خوب وردپرسی برای مبتدیان و کاربرانی است که نمی خواهند نگران عملکرد و تنظیمات مختلف باشند. در کل پلاگین مانند یک دوچرخه الکتریکی با زنگ، چراغ مخصوص، چرخهای جانبی، پمپ، زین و موارد دیگر است، با این حال، هنگامی که شما فقط به یک دوچرخه ساده نیاز دارید، این موارد برای شما زیادی هستند.  

افزونه سئو وردپرس سئو فریمورک SEO Framework

جایگزین جالبی برای Yoast SEO، پلاگین SEO Framework است. این پلاگین توسط یک شرکت هلندی طراحی شده است و برای کاربران وردپرسی که به دنبال یک پلاگین سریع و سبک برای بهینه سازی موتور جستجو هستند، بسیار مناسب است.     به نظر می رسد سرعت، اولویت اصلی برای SEO Framework است. همچنین ویژگی هایی که برای همه ضروری نیست به طور پیش فرض در این پلاگین وجود ندارد. از طرفی، اکستنش های رایگان برای کسانی که می خواهند از ویژگی هایی مانند صفحات AMP یا حذف تگ های HTML استفاده کنند، در دسترس قرار دارند.  

ویژگی های پلاگین سئو فریمورک SEO Framework

SEO Framework پلاگینی است که بر سادگی تمرکز دارد. توابع و ویژگی های اضافی در آن به چشم نمی خورد، هیچ تبلیغی وجود ندارد و از همه مهمتر، استفاده از آن آسان است. پس از نصب، بیشتر تنظیمات برای همه به صورت پیش فرض انجام می شود و افرادی که کمی بیشتر درباره سئو اطلاعات دارند می توانند این تنظیمات را خودشان تغییر دهند. همه این تنظیمات در یک صفحه قرار دارند که باعث می شود بتوان به راحتی به آن ها دسترسی داشت. این پلاگین سئو، به حای تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی، بر روی یک موضوع کلی تمرکز دارد. از این جهت، نويسنده تشویق می شود که یک متن طبیعی تر بنویسد، زیرا در متن نوشته شده، مترادف ها نیز در نظر گرفته می شوند. این افزونه از AI (هوش مصنوعی) برای دسته بندی هوشمندانه کلمات کلیدی استفاده می کند. SEO Framework شامل تمام توابع اساسی سئو مانند داده های ساختاری و ابرداده ها است و انواع پست های سفارشی را پشتیبانی می کند و کاربران را قادر می سازد تا بتوانند لینک ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. همچنین در این پلاگین نمره سئو در بخش های مختلف با یک یک عدد بیان نمی شود بلکه با استفاده از رنگ نشان داده می شود. این پلاگین به نسبت سایر پلاگینهای سئو بسیار سریع تر است.     ویژگی های کلی افزونه وردپرس SEO Framework
  • Title and meta descriptions (عنوان و توضیحات متا)
  • Canonical URLs (کانونیکال)
  • SEO score bar (نوار نمره دهی سئو)
  • Social sharing control: determine how shared links are displayed on social media (اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی: چگونگی به اشتراک گذاری لینک ها در شبکه های اجتماعی).
  • Open Graph information (اطلاعات اوپن گراف)
  • XML Sitemaps (نقشه سایت)
  • Breadcrumbs for Google
 

نقاط ضعف افزونه سئو فریمورک Seo Framework

پلاگین SEO Framework به نسبت دیگر پلاگین های سئو، بسیار ساده تر و به اصطلاح مینیمالیست تر است. این موضوع برای بسیاری از کاربران بسیار رضایت بخش است، اما برای برخی از افراد تازه کار و کسانی که آشنایی چندانی با این پلاگین ها ندارند، استفاده از پلاگین Yoast SEO به علت داشتن نکات اضافه و آموزش های لازم، راحت تر است.   نتیجه گیری: پلاگین سئو فریمورک گزینه ای مناسب استفاده تجاری و پیشرفته تر این پلاگین یک گزینه خوب توجه برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان سئو است. برای افرادی که از پلاگین های دیگری مانند Yoast SEO استفاده می کنند، SEO Framework پلاگین مینیمالیستی به نظر می رسد. داشبورد به آرامی ظاهر می شود، اکستنشن آن تاثیر کمی در سرعت وب سایت شما دارد و ویژگی هایی تقریبا مشابه با سایر پلاگین های سئو دارد. با توجه به اینکه استفاده از این پلاگین آسان است، به یک گزینه جذاب برای کارشناسان سئو و همینطور یک گزینه جالب برای سازمان ها تبدیل شده است!  

افزونه سئو وردپرس آل این وان سئو پک All in One SEO Pack

از زمانی که پلاگین های سئو در میان کاربران محبوب تر شدند، رقابت عمدتا بین Yoast SEO و All in One SEO Pack بود. با وجود اینکه در حال حاضر Yoast SEO بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد (5 میلیون نصب در برابر 2 میلیون)، All in One SEO Pack نیز به طور فعال توسعه داده شده و به روز شده است و هنوز هم یک گزینه خوب به حساب می آید.    

ویژگی های پلاگین افزونه سئو All in One SEO Pack

  All in One SEO Pack همه ویژگی های اساسی که از یک پلاگین انتظار می رود را داراست، این پلاگین ویژگی های جالب توجه دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. یکی از این ویژگی ها این است که این پلاگین، جلوی ورود ربات ها را می گیرد و به این ترتیب مشکلات کمتری برای صاحبان سایت ها ایجاد می شود. همچنین از Open Graph (برای به اشتراک گذاری لینک ها در شبکه های اجتماعی) و AMP پشتیبانی می کند. علاوه بر این، صفحات پیوست به صورت خودکار به صفحات اصلی هدایت می شوند و به این ترتیب صفحاتی که محتوای کمتری دارند، در لیست گوگل قرار نمی گیرند.   ویژگی All in One SEO Pack در یک نگاه: Title and meta descriptions (عنوان و توضیحات متا) Canonical URLs XML Sitemaps Open Graph AMP support (پشتیبانی AMP)  

نقاط ضعف افزونه سئو وردپرس All in One Seo Pack

بزرگترین تفاوت آن با دیگر پلاگین های سئو این است که All in One SEO Pack محتوا را تجزیه و تحلیل نمی کند. هیچ توصیه ای در مورد کلمات کلیدی به کاربر نمی کند و هیچ راهنمایی برای بهبود قابلیت خوانایی ارائه نمی دهد. نویسندگان با تجربه به این ویژگی ها احتیاجی ندارند زیرا تجزیه و تحلیل های ارائه شده همیشه درست نیستند، اما این ویژگی ها می تواند برای افراد تازه کار مهم و اساسی به حساب بیایند. از طرف دیگر این پلاگین ویژگی طبقه بندی سئو و دسته بندی ها و برچسب های متا تگ را پشتیبانی نمی کند. کسانی که این ویژگی ها را می خواهند، باید نسخه پیشرفته تر را خریداری کنند. این در حالیست که SEO Yoast این ویژگی ها را در نسخه رایگان خود به کاربر ارائه می دهد.   نتیجه گیری: پلاگین all in one seo بهترین گزینه مخصوص حرفه ای ها و وبمستران پلاگین All in One SEO Pack اط لحاظ امکانات و ویژگی ها و همچنین سهولت در استفاده، بین دو پلاگین قبلی یعنی SEO Yoast و SEO Framework قرار می گیرد. برای افرادی که به ویژگی هایی مانند توصیه های خوانایی یا کلمات کلیدی احتیاجی ندارند، می تواند گزینه مناسبی به شمار بیاید، اما برای افراد تازه کار وکسانی که ویژگی های گفته شده را جزء مورد نیاز کار خود می دانند، پلاگین های دیگر می توانند مناسب تر باشند.   نتیجه گیری کلی، کدام پلاگین سئو وردپرس بهتر است؟ به طور کلی، برای افراد تازه کار و کسانی که به تازگی کار با وردپرس یا سئو را شروع کرده اند، پلاگین Yoast SEO مناسب ترین گزینه به حساب می آید. برای افراد کمی با تجربه تر که با وردپرس و سئو را دارند و نیازی به ویژگی های بی شمار SEO Yoast ندارند، گزینه SEO Framework از همه مناسب تر است. افرادی که تجربه کافی کار با وردپرس و سئو را دارند و نیاز به یک پلاگین حرفه ای و خوب دارند و به هر دلیلی علاقه ای به استفاده از دو پلاگین بالا ندارند، گزینه All in One SEO Pack می تواند انتخاب خوب و مناسبی باشد.   منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران  
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.