یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

نحوه افزودن یک مطلب در وردپرس

اخبار طراحی سایت و سئو

نحوه افزودن یک مطلب در وردپرس

۲۰۴ بازديد
همانطور که می دانید، وردپرس یکی از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین ابزارها برای راه اندازی و مدیریت وبسایت است. در مقالات قبلی نحوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست، سی پنل و دایرکت ادمین را مورد بررسی قرار دادیم، همچنین با داشبورد یا پیشخوان وردپرس آشنا شدیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تر و جزء به جزء پیشخوان یا داشبورد بپردازیم و با بخش نوشته ها و نحوه افزودن یک نوشته به سایت یا به عبارت دیگر ویرایشگر متنی وردپرس این کار را آغاز می کنیم.  

بخش نوشته ها در وردپرس

همانطور که مشاهده می کنید در قسمت نوشته ها، چهار گزینه وجود دارد، این گزینه ها عبارتند از همه ی نوشته ها، افزودن نوشته، دسته ها و برچسب ها.  

  در منوی "همه نوشته ها" می توانید تمام مقالات و مطالبی را که در سایت قرار داده اید مشاهده کنید و در صورت نیاز آن ها را ویرایش کنید. در بخش "افزودن نوشته" می توانید وارد ویرایشگر متنی شده و مطلب مورد نظر خود را اضافه کنید که در ادامه به نحوه چگونگی این کار می پردازیم.  

افزودن عنوان نوشته

در بخش عنوان لازم است تیتر یا عنوان مقاله خود را وارد کنید، دقت کنید عنوان وارد شده خیلی کوتاه یا خیلی طولانی نباشد.  

 

ادیتور یا جعبه ابزار وردپرس

در این قسمت، شما می توانید از بخش "افزودن پرونده های چند رسانه ای"، عکس، فیلم، فایل تصویری یا صوتی و ... را به متن خود اضافه کنید. همچنین می توانید با انتخاب حالت دیداری یا متنی، نحوه نمایش متن را برای خود تنظیم کنید. اگر گزینه داخل کادر سبز رنگ را نیز انتخاب کنید، همه کادرهای اضافه برای شما بسته خواهند شد و تنها ویرایشگر متنی می ماند و شما می توانید بدون مزاحمت نوشته های خود را اضافه کنید. دیگر ابزارهای داخل این کادرها نیز برای ویرایش متن به کار می روند که می توانید در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.  

  در محیط ویرایشگر می توانید متن مورد نظر خود را وارد کنید و تغییرات لازم را روی آن اعمال کرده و ذخیره کنید.  

  سپس از این قسمت که در سمت چپ قرار گرفته است می توانید وضعیت انتشار را انتخاب کنید. مثلا اگر وضعیت انتشار را روی حالت پیش نویس قرار دهید، مطالب تنها ذخیره شده و برای کاربران نمایش داده نمی شوند و شما می توانید بعدا تغییرات لازم را روی آن ها انجام دهید. همچنین از قسمت زمانبندی می توانید روز و ساعت مد نظر خود برای انتشار را انتخاب کنید.  

  در باکس دسته ها می توانید با توجه به دسته بندی هایی که از قبل ایجاد کرده اید، مطالب مورد نظر خود را در دسته به خصوصی قرار دهید.  

  سپس از قسمت برچسب ها، می توانید برچسب های مد نظر خود را ایجاد کرده یا از برچسب های پرکاربرد استفاده کنید. توجه داشته باشید که برچسب ها از مهمترین عوامل موثر بر سئو می باشند، پس در انتخاب آن ها دقت کنید.    

  در بخش افزودن تصویر شاخص، عکس مد نظر خود را که از قبل در بخش فایل های چند رسانه ای آپلود کرده اید، انتخاب کنید. تصویر شاخص تصویری است که به عنوان عکس اصلی مقاله بر روی سایت نشان داده می شود.  

  در این قسمت نیز می توانید زمینه های دلخواه خود را که برای سایت تعیین کرده اید انتخاب کنید.  

  در قسمت بالای صفحه گزینه "تنظیمات صفحه" وجود دارد که شما می توانید از آنجا تنظیمات مد نظر خود را انجام دهید.  

  در نهایت برای داشتن یک سایت مناسب، لازم است روزانه مطالبی در آن با مخاطبان به اشتراک گذاشته شود، برای این منظور وردپرس با داشتن امکانات لازم، می تواند ابزار مناسبی برای این کار باشد و شما می توانید به راحتی و بدون مشکل، با آن کار کنید.     منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران    
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.