یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

تاثیر ریدایرکت بر سئو چیست و چه زمانی برای حذف ریدایرکت ها و صفحات قدیمی امن تر است؟

۱۹۹ بازديد
شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که برای انتقال محتوای سایت و ایجاد ریدایرکت 301 (انتقال محتوای سایت به طور کامل و دائمی)، چه زمانی برای انتقال کامل کلیه صفحات به آدرس جدید و حذف همه ریدایرکت ها امن تر است و ریدایرکت چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ از لحاظ فنی چنین زمانی وجود ندارد! ریدایرکت‌ها، محتوا و ارزش صفحات مورد نظر را به طور کامل و بدون محدودیت منتقل می کنند. اگر سایت شما دارای دامنه با قدمت زیاد و یا صفحه با تعداد زیادی لینک های با کیفیت است و شما قصد انتقال آن را دارید، بهتر است ریدایرکت ها را حفظ کنید اما برای بعضی از سایت ها - به ویژه سایت های بزرگ – این کار می تواند بسیار مشکل تر باشد و ارزش چنین زحمت و ریسکی را نداشته باشد.  

به روز رسانی لینک های قدیمی داخلی

شما در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که در سایت خود، لینک های فعال و زنده ای که نیاز به ریدایرکت کردن داشته باشند را ندارید. در غیر این صورت، آپدیت لینک های قدیمی ارزشی نخواهد داشت. هر بار که صفحات را ریدایرکت می کنید، باید تمام لینک های فعال در سایت خود را برای انتقال به لوکیشن جدید به روز رسانی کنید.  

آیا لینک مد نظر ارزشمند است؟

برای اینکه بتوانید ارزش ریدایرکت را تعیین کنید، به سه پارامتر دقت کنید. اگر صفحه اصلی این سه مشخصه را داشت، ارزشمند است:
  • لینک های خارجی ارزشمند به آن اشاره دارند.
  • ترافیک خارجی به سمت آن جذب می شود.
  • بازدیدهای مکرر در سرور ثبت می شود.
در صورتی که این سه ویژگی وجود داشت، بهتر است ریدایرکت را حفظ کنید. به این مثال توجه کنید، فرض کنید شما 100 پست در سایت خود قرار داده اید و آن پست ها را به صفحه جدید انتقال داده اید و حدود 5 درصد از ترافیک سایت مربوط به آن پست ها است، در صورتی که لینک با ارزشی در آن پست ها وجود نداشته باشد، شما مجاز هستید ریدایرکت ها را حذف کنید. اما اگر در آن 100 پست، لینک با ارزشی وجود داشته باشد، حتی اگر ترافیک زیادی به سمت سایت جذب نکنند، شما باید ریدایرکت مربوطه را حفظ کنید.  

ارزیابی ارزش صفحه با استفاده از یک موضوع و تمرکز بر روی آن

تعدادی پارامتر و موضوع مخصوص برای خود در نظر بگیرید. مثلا اگر صفحه:
  • در طول 6 ماه کمتر از 100 بازدید داشته باشد.
  • تعداد 5 عدد یا کمتر CF یا Citation Flow دارد. (عددی برای پیش بینی سایت های لینک شده)
  • میزان بازدید آن به یک موقعیت یا شرایط خاص ( کمپین ، پروموشن و ... ) وابسته باشد.
در این صورت، واجد شرایط ریدایرکت شدن نیست.   در طول زمان، این فاکتورها ممکن است با تغییراتی رو به رو شوند، پس شما همواره باید آماده باشید و دست از تلاش بر ندارید. شما قطعا باید تا حد امکان برای حفظ ریدایرکت‌ها تلاش کنید، اما تمرکز بیش از حد بر روی این موضوع، می تواند شما را از حرکت رو به جلو بازدارد.  
منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.